• وبلاگ : آهستان
  • يادداشت : دينم از سياست جداست!
  • نظرات : 2 خصوصي ، 24 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     

    فقط براي آن که تاريخ حماسي مان را تحريف نکنند!

    چندي پيش، در جلسه اي پيرامون برگزاري کنگره شهادت طلبي در اسلام، سرداري که بنا بر اظهار خودش، "توفيق حضور در خط مقدم را نداشته!" زبان گشود و درباره حماسه اي عظيم، اين گونه سخن راند:

    - ... درباره شهادت طلبي و مثلا اين که بچه هاي بسيجي در ميدان مين پيشمرگ مي شدند و غلت مي زدند ... حالا اصلا اين داستان ها واقعي بوده يا نبوده کاري نداريم ...

    خيلي سوختم. داشتم مي ترکيدم. چشمم به درجه ها و نشان هاي "فتح" که به آنها مي نازيد، افتاد، بيشتر آتش گرفتم. باوجودي که همواره از همسخن شدن با او پرهيز داشته و دارم، بالاجبار گفتم:

    - جناب سردار ... اين خاطره رو فقط براي تو ميگم که باورت بشه توي جبهه اين اتفاق ها هم افتاده ...

    بقيه اش رو در وبلاگم بخوانيد ...

    به نام خدا

    سلام عليكم . اين چند بيت رو تو نشريه سوره خوندم تقديم به شما .

    اي معتمدين قوم ياران امام

    نيكو صفتان پشت بر پست و مقام

    آن پير اگر بازيتان را مي ديد

    مي گفت كه شطرنج حرام است حرام.

    من كه تو مجلس اون كساني كه ياد مرجعين افتادن كه هيچي .

    به يه سري از برادران اينوري هم مثل احمد توكلي و عماد افروغ عمرا راي بدم .

    در پناه مهدي (عج)

    يا علي ابن ابي طالب (ع)

    + فاطيما 

    سلام

    من برگشتم .........

    بالاخره شوري در اين وبلاگ افتاد

    باشد كه .............بماند ،شايد بعدا گفتم

    سلام عليكم .

    حقايق تلخي بود كه توفيق اجباري به بيانش تن داديد .موافقم .ولي نه اينكه دين خودمو از سياستم جدا ببينم وبدونم .اگر ميخواست دينم رو منهاي سياستم كنم كه ميشدم.........وهمانطور هم اگه ميخواستم سياستم رو از دينم جدا با .........چه فرقي داشتم .

    پس من برخلاف شما اعلام ميكنم با تمام اين حقايق تلخ روزگار ،دين خودم رو مجاب بر جدايي از سياستم نميبينم

    به نام خدا

    سلام عليكم

    آقاي حسيني! شما تصور نمي‏كنيد كه تعلق خاطر شما به يك جناح سياسي موجب شده است، دين را همان ببينيد كه جناح شما مي‏بيند. حب الشيء يعمي و يصم: دوستي هرچيزي آدمي را كور و كر مي‏كند و موجب مي‏شود، از آنچه دوست دارد به هر قيمتي دفاع كند و از آنچه بدش مي‏آيد، به هر قيمتي بد بگويد.

    اگر مرجع تقليد احترام دارد، هر مرجع تقليدي احترام دارد. اگر هر انديشه بدي بد است، از هر جناحي كه باشد، بد است. شايد يك سؤال كافي باشد كه خود را بيازماييد تا چه اندازه گرفتار تعصبات جناحي نيستيد. چند درصد از مطالب شما در نقد جناحي است كه شما از آنان طرفداري مي‏كنيد؟ آيا جناح شما صد در صد معصوم و خالي از اشتباه‏اند؟ آيا جناح مخالف شما صد در صد خطاكار و گمراه‏اند. خدا نكند روزي برسد كه پرده‏ها كنار برود و ما خود را در پيشگاه خدا شرمنده ببينيم.

    اميدوارم اين سخن من براي شما ناراحت‏كننده نباشد.

    موفق باشيد.

    پاسخ

    اگر بنده به جناح خاصي تعصب كوري داشته باشم، پس لعنت بر من و بر همان جناح... اگر بنده هم تا ديروز به مراجع فحش ميدادم و امروز كاسه داغتر از آش شدم بازهم لعنت بر من... صحبت اينجاست كه مرجع تقليد هم اينروزها ميشود يك چيزي در حد نماز خواندن جناحي.. دعاي كميل جناحي .. شب قدر جناحي ... حضرت آقا تا چند سال پيش در اين مملكت پست و مقام و منصب داشتند ... حضرت آقا مثل اينكه همه را بخوبي ميشناسند و فرزندان واقعي امام و انقلاب را خوب تشخيص ميدهند!! پس حتما ما اشتباه ميكنيم... نخير برادر ناراحت نشدم...

    سلام

    نمي دانم اين پستتان سياسي بود يا از سياست جدابود ولي اگر قرار باشد شرع وحاكميت به هم گره بخورند بانام دين وسياست شايد بهتر باشد جداباشند

    برقرار باشيذ

    + ali 
    سلام
    بقول اما حسين عليه السلام : «الدين لعق علي السنتهم يحوطونه مادرّت به معائشهم»
    در مورد کامنت زير از «جامانده» بايد عرض کنم که منظور اين است که دين ما از سياست فعلي جداست و گرنه سياست و ديانت علوي توأمانند.

    سلام

    ادمهاي فرصت طلب اينطوريند . اگر دين و دينداري در راستاي منافع اونها باشه ديندار مي شوند و اگر برخلاف منافعشان باشه ضد دين . اينها حاضرند به خاطر منافع حزبي و گروهي شان حتي با شيطان هم ائتلاف كنند !!!

    ياعلي

    بنام خدا
    سلام دوست عزيز
    ضمن اينكه با بخش هايي از مطالب شما در مورد سوءاستفاده از ديانت در سياست و بالعكس و باقي قضايا موافقم ولي با اين تفكر شما كه ديانت از سياست جداست موافق نيستم چرا كه شعار جدايي دين از سياست را كساني سر داده اندكه قايل به اين هستند كه دين فقط در چارچوب مسايل شخصي و عدم حضور آن در اجتماع و سياست
    ضمن اينكه تاكيد بر سياست ما عين ديانت و ديانت ما عين سياست است از سياستهاي راهبردي نظام و شعار حضرت امام و در حال حاضر رهبر فرزانه انقلاب مي باشد .
    عزيز جان ! عدم اجراي برخي سياستها و شعارها توسط مجريان و دست اندركاران دليل بر ايراد داشتن آن سياست و يا شعار نيست بلكه بايد به گونه اي برنامه ريزي كرد اين شعارها به منصه ظهور برسد .
    موفق باشيد .
    التماس دعا
     <      1   2