• وبلاگ : آهستان
  • يادداشت : زنان ايراني؟!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 12 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + زهرا 

    سلام

    اگه ايني كه ميگين همه گير باشه پساين نسل شهدا رو كي تربيت كرده؟

    مرد ايراني چون شما وقيح بيچشم و رو ست كه زحمت هاي مادر خودشم يادش رفته

    درست صحبت كنين به من بر خورد اگه به اين هاست كه ميگين فضاحت پسرهاي ايراني كه خارج از ايران درس مي خونن يا حتي همين جا(چرا راه دور بريم؟) گوش عالمو پركرده.

    دخترهاي اروپايي از اين جهت پسرهاي ايراني رو مي پسندن كه راحت ميشه تورشون كرد و خوب واسه دخترها پول خرج مي كنن......

    چه وقاحتي

    چه ذلالتي

    چه فضاحتي

    من يكي كه وقتي اون ژسرهارو مي ديدم شرمم اومد بگم كه اون هم وطنمه

    مرد ايرانيه ديگه؟

    خودشو نمي تونه نگهداره

    اما زن تو اب هم بره خيس نميشه

    درود بر شما

    دوست من خوبي ؟ اگر توا نستيد به اين وبلا گ سر بزنيد:

    + ريحان  
    سلام...والا چي بگم...غربي شدن و شرقي شدن مفهوميه كه ما تعريف ميكنيم...يك زن با در نظر گرفتن فرديتش ميتو نه يك روز با چادر بياد بيرون و روز ديگه دوست داشته باشه با روسري مدلدار ديگه بياد بيرون!!يك روز شايد دوست داشته باشه كتوني بپوشه و روز ديگه پوتين بپوشه.و يادمون نره كه با زور كسي رو با حجاب كردن به همون اندازه با زور كسي رو بي حجاب كردن احمقانه ست.بلكه بيشتر.چون كار رضاشاه نتيجه اش هر چه بود،به زور با حجاب كردن زنان رو از عمق بي تفاوت به دين خواهد كرد.ممنون كه به ياد من هستيد...ضمنا ...آقا محسن!!...يا علي مدد

    سلام:

    نميدونم چي بگم؟

    كلا فرمايش شمارو قبول دارم اما الان كه ديگه خبري از رضا خان نيست و اينطور زنان و دختران اين مملكت به دنبال ربودن گوي سبقت در غربي شدن از يكديگر هستن.

    فكر ميكنم كه كار فرهنگي كم شده. الان مثلا همين طرح گرفتن كساني كه پوتين ميپوشن. من نتونستم درست بفهمم كه منظور چيه؟ كلانتر محل از كلانتري محله مدرسمون اومد مدرسمون سخنراني و خودشونم نتونستن توجيه كنن.

    موفق باشين.

    يا علي مددي.

    به نام خالق زيباييها آغاز مي كنم وبا عرض سلام

    به نظر من زن ايراني بجز معدودي كه در هر جامعه اي يافت مي شود ؛بسيار استوار است ونه تنها با چشمك كه با هر وعده ووعيدي گوهرش را به ارزاني نمي فروشد وحتي اجازه ي ويترين شدن هم نمي دهد.برخي هم كه در اشتباه وغفلت بي حجابي با عنوان بد حجابي هستند غافل اند وبا خيلي از بانوان كه صحبت مي كني مي بيني آگاهي كافي ندارند.شايد مبلغين هم كوتاهي كرده باشند ونتوانسته اند آن گونه كه بايد براي امروزي ها صحبت كنند.

    اما خدا هزاران هزار وبيشتر لعنت كند كسي كه به زور بي حجابي را پيشرفت تعريف كرد واين عادت بسيار ناپسند را در برخي خانواده هاي ايراني ايجاد نمود.رضا شاه ظلمي كرد كه اگر بينديشيم ؛مي بايست حالا حالا ها روي رفع اثر وپاكسازي اذهان كار كنيم .اعتياد به بد حجابي وبي حجابي به معناي رعايت نكردن پوشش كمتر ازساير اعتيادها نيست وايجاد نگرش صحيح نسبت به حجاب حرفي است و كمك به ترك بي حجابي حرف ديگري.اين حقير به خيلي ها برخورده ام كه مي گويند خيلي دوست داريم كامل بپوشيم ولي سختمان است يا خانواده نمي پذيرند ويا مي ترسيم شريك زندگي مان به ديگري چشم بدوزد وامثال اين دلايل.

    به نظر مي رسد هر قدر بتوانيم در ارتباطهاي مستمر با افراد به آنها كمك كنيم تا معرفت خود را نسبت به خدا ودين بالا ببرند اين آفت زودتر از خانه ي دل زنان شجاع وبا غيرت ايراني رخت بر مي بندد.واما مردها،چگونه است كه وقتي با خواهر ديني خود وارد گفت وگو وامربه معروف مي شويم مردي كه همسر اوست قد بر افراشته وما را رد مي كند كه شما چه كاره ايد؟من شوهر اين خانمم اين گونه مي خواهم يا خواهري از اين كه همسرش از او مي خواهد به قول او آراسته (آرايش كرده وبي حجاب) بيرون بيايد تا آبروي اورا پيش دوستانش حفظ كند شكايت مي كند وبر سر دو راهي مي ماند.

    معرفت و غيرت مرد وانتخاب دختر هاي عفيف وحفظ حريم زندگي مشترك با آنان وپرهيز از خيانت توسط مردان است كه مي تواند بسيار در پذيرش فرهنگ زيبا وتكامل بخش حيا وعفاف براي جنس مؤنث جامعه مؤثر افتد.

    عنوان : لبخند شمعدانى ها / سعيد بيابانكى
    زبرگ لاله، گذرگاه شهر گلپوش است
    زچشمه سار خيابان، شهيد در جوش است
    به ذهن باغ، كدامين نسيم پيچيده ست
    كزان نسيم، شميم بهار، مدهوش است؟
    رسيده زايرى از كربلاى خون، زين روست
    به وصل او دل بى تاب شهر آغوش است
    كسوف شرم، نشسته ست بر رخ خورشيد
    چو ديده كوچه ى ما، آفتاب بردوش است
    در اين رحيل به چاووش، احتياجى نيست
    كه كوچ قافله ها را شهيد، چاووش است
    سياه روزى دشمن ز هر طرف پيداست
    در اين ميانه اگر مادرى سيه پوش است
    شهيد، مژده ى لبخند شمعدانى هاست
    به شمعدان زمان كى شهيد خاموش است؟
    سلام دوست عزيز خوب نوشتي آري همانطور است که گفتي . آنهم قصه پر غصه اي بود و گذشت اما تاريخ ايران مي توانست زيباتر از اين باشد که مشاهده مي کنيم و نسل هاي امروز و فردا مي توانست ايران زيبايي را ببيند اما نشد. جهل بزرگترين عاملي است که استبداد مي آورد، جهل به معتاي همه چيز از همه آن چيزهايي که مي بايست دانست اما نشد. جهل از نوع دين داري، جهل از فرهنگ غني ايراني، جهل از تاريخ زيبا ايزد پرستي و هزاران جهل ديگر.................................. اما امروز هيچ نوع جهلي پذيرفته نيست با اين همه امکانات ارتباطي و رسانه اي ديگر نمي توان مردم را در جهل قرار داد و بر آنها حکم راند امروز آگاهي و شعور ديني ، ملي مردم اين مرزو بوم جهانشمول شده است. راستي خوب مي نويسي. براي موفقيت شما دعا ميکنم. به من هم سر بزن.

    سلام دوست عزيزم

    وب زيبايي داري آرزو مي كنم هميشه شادو پايدار باشي

    خلوت دل احسان و سارا منتظر حضورونظر سبز توست

    باران بهانه است آسمان را هوس بوسه زدن بر خاك است

    سلام آسيب از آنجائي وارد ميشود كه فردي در آن با خود مشكل دارد و براي انتخاب ، آن چيزي را بر ميگزيند كه فكر ميكند با پناه بردن به آن ارضا ميشود شايد خيلي وقتها انتخابش از آگاهي نيست ! اجباري است كه از جبر ماقبل خلاص شود حجابي كه در فضاي غير اخلاقي (به معناي واقعي كلمه نه خوش اخلاقي و بداخلاقي) بر سر كودكي به عادت مانده است در اندك فضائي كه از قيد رها شود نه از روي عناد بلكه براي تجربه حسي جديد رها ميشود . اما اگر حجاب انتخاب فرد باشد (كه البته اعتقاد بر اين است كه حيا بر مبناي فطرت است و اگر تعريف درست باشد اين انتخاب حتمي است ) ماندگاريش مانند هر انتخاب از روي تعقل به جان بسته خواهد بود . بيشترش را بعد در بلاگ خواهم نوشت

    هو الطيف

    سلام

    آيا منتظر خاطره‏ي مهدوي شما باشم؟

    خدا نگه دار

    + روزبه 
    دوست ناديده سلام من کاملا اتفاقي به اين وبلاگ آمدم و تنها نوشته آخرت رو خوندم.به نظرت هم احترام مي گذارم که زور راه حل مناسبي نيست هر جند تاريخ نشون داده که راه حل بسيار مناسبي هستش.نمونه واضح اون هم گسترش دين اسلام در کشورهايي که توسط اعراب اشغال شدند .با اندکي مطالعه منابع بي غرض مي توان به آساني فهميد که اين امر ناشي از عشق مردمان به دين جديد ومبلغان آن نبوده است.باري رضا شاه پهلوي هم به نظر بسياري از ايرانيان از جمله بهترين پادشاهاني وده که به ايران وايراني خدمت کرده است هر چند انتقادات فراواني به عملکرد او وارد است .اگرهنوزپدر بزرگهايت در قيد حيات هستند مي تواني از آنها سئوال کني تا نقشاو را با پسرش و حکومت آخوندها برايت مقايسه کنند.يا حق
    پاسخ

    سلام ...تا جايي که ما کتاب خونديم اسلام در هيچ کشوري يا لااقل در ايران خودمان با زور و اجبار راه نيافت... درباره رضا شاه هم بنده از پدربزرگم ماجراهاي زيادي شنيده ام. اگر پدربزرگ شما هنوز در قيد حيات هستند حاضرم مناظره اي بين آنها شکل بگيرد تا حقيقت براي ديگران مشخص گردد...
    سلام مطلب مفيدي بود ممنونم