سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داوود در دعاهای خود می گفت : «بارالها !من دوستی تو و دوستی آن که دوستت دارد و کرداری که مرا به دوستی ات می رساند، از تو درخواست می کنم . بارالها !دوستی ات را نزدم محبوب تر از خودم، خانواده ام و آب خُنکْ قرار ده» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
جمعه 85 مهر 28 , ساعت 6:47 صبح

از شما چه پنهان که من همین چند وقت پیش تازه به فکر گرفتن گواهی نامه رانندگی افتادم و رفتم سراغ یکی از همین مراکز آموزش رانندگی . البته همین ابتدا ، این را بگویم که نوشتن این مطلب تنها جنبه آموزشی دارد و من برای اینکه قدم کوچکی در راه آموزش رانندگی و نحوه گرفتن گواهی نامه بردارم ، تجربیات شخصی خود را می نویسم. شما هم به دقت این موارد را بخوانید تا در راه اخذ گواهی نامه مشکلی برایتان پیش نیاید.

1-  چون برای گرفتن گواهینامه ، باید به صورت اجباری 30 ساعت آموزش ببینید ، و از آنجاییکه این وظیفه را به موسسات خصوصی واگذار کرده اند ، ابتدا لازم است که به یکی از این مراکز رفته و ثبت نام کنید .

2-     مبلغ 55 هزار تومان به شماره حسابی که هر آموزشگاه در اختیار شما قرار می دهد واریز نمایید .

3-  مبلغ 5 هزار تومان ناقابل هم  باید برای خرید کتاب آموزشی جدید ، بپردازید . لازم به ذکر است که خرید این کتاب اجباری می باشد و شما نمی توانید از کتاب دیگران  استفاده کنید . البته در پشت جلد این کتاب قیمت کتاب اشتباهاً2500 تومان چاپ شده است که شما زیاد جدی نگیرید .

4-  در کلاسهای تئوری حتماً شرکت کنید . زیرا استاد آیین نامه ، غلط های چاپی و آیین نامه ای این کتاب را دقیقاً برای شما شرح می دهد . (ان شاءالله در چاپهای بعدی جبران می شود.)

5-  سعی کنید در اولین جلسه امتحان قبول شوید . زیرا در غیر این صورت مجبورید مبلغ ناقابل دیگری را واریز کنید تا دوباره در امتحان شرکت کنید .

6-  در صورت قبولی در امتحان آیین نامه ، باید در آزمونهای رانندگی در شهر شرکت کنید .ابتدا باید مبلغ 700 تومان به منظور برگزاری آزمون  به مسئول مربوطه بپردازید.

7-  اگر خدای نکرده قبول نشدید ، برای شرکت مجدد در آزمون ، لازم است،  مبلغ 5 هزارتومان واریز کنید . سعی کنید که به چند بار نرسد ؛ زیرا هر بار مردودی در امتحان رانندگی مساوی است با 5 هزار تومان.

8-  اگر هم خیلی به رانندگی مسلط بودید و در امتحان قبول شدید زیاد جو گیر نشوید و خود را برای پرداخت مبلغ 1700 تومان جهت هزینه پست و ارسال گواهی نامه به آدرس شخصی تان آماده کنید . البته روی قبض پست اشتباهاً مبلغ 1300 تومان نوشته شده است !

البته این موارد که بر شمردم ، با توجه به استان ، شهر و مرکز آموزش اندک تفاوتی با هم دارد . ممکن است هزینه ها با هم فرق داشته باشند . من چون خودم اهل مریخ هستم و از قوانین مریخ مطلع هستم ، از محل خودم نوشتم. از شهر و دیار شما خبری ندارم!!



آهستان....... تعطیل نمی‏شود!
[عناوین آرشیوشده]