سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوش رفتاری، دوستی را پایدار می کند . [امام علی علیه السلام]
شنبه 85 آبان 13 , ساعت 9:53 عصر

باز هم از « همشهری جوان » و اینبار درباره مسلمان شدن کاکا بازیکن بزرگ دنیای فوتبال

خبر اسلام آوردن کاکا را روزنامه عربستانی « الریاضه » روز 13 اکتبر اعلام کرد . متن خبر این بود که کاکا در سفری که به کویت داشته اسلام خودش را علنی کرده است.

ابراهیم ردیعان ، خبرنگار این روزنامه ، کاکا را در حالی که توی یک کتابفروشی در کویت داشته چند جلد کتاب در مورد اسلام می خریده ، دیده و کنجکاو شده . از کاکا در مورد تمایلش به دین اسلام سوال کرده و ستاره برزیلی تعریف کرده که یک دوست کویتی قبلا او را با اسلام آشنا کرده است . همانجا هم تلویحا خبر از تغییر مذهبش می دهد.

کاکا در حرفهایش به آن خبرنگار می گوید : « من به دین صلح ایمان آوردم ، در حالیکه امر دین کاملا شخصی است و هر انسانی در این زمینه آزاد است . کسی حق دخالت در این موضوع را ندارد و من هم به صورت کاملا مستقل مسلمان شدم . امیدوارم پس از مسلمان شدن ، نظر هیچکس درخصوص من تغییری نکند ، خصوصا مسئولان و اعضای باشگاه میلان و همچنین تیم ملی برزیل و البته همه دوستان و طرفداران من » کاکا یک حرف جنجالی دیگر هم زده که روزنامه عربستانی آنرا تیتر کرده بود : « من برای مسلمان شدن به دنیا آمدم » کاکا اسمش را پس از مسلمان شدن از ریکاردو به عبدالرحمن تغییر داده است.

اما ماجرای اسلام آوردن یک ستاره محدود به کاکا نمی شود . کافی است سری به سایت دایرةالمعارفی « ویکی پدیا» بزنید و دنبال عبارت «convert to islam» بگردید تا یک لیست بلند بالای پانصد نفری از کسانی که در همین سالهای اخیر ، مذهب خودشان را به اسلام تغییر داده اند پیدا کنید.در این لیست که کامل نیست و مثلا نام کاکا را هم ندارد ، اسم 26 ورزشکار هست که بعد از محمد علی کلی ، فوتبالیست هایشان معروف تر هستند. لینک زیر

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_converts_to_islam

معروفترین این لیست ، تیری آنری مهاجم فرانسوی تیم آرسنال است . ماجرای مسلمان شدن آنری در جریان جام جهانی 2006 رو شد . خبرنگارها به عکسی که آنری را در حال سجده بعد از گل زدن نشان می داد ، بند کرده بودند و از او می پرسیدند که آیا مسلمان شده ؟ آنری هم فقط جواب داد که مذهب یک امر شخصی است . بعد از جام جهانی خبرها جدی تر شد و آنری در نماز جمعه لندن شرکت می کرد .آنری اینبار علت کنار گذاشتن پنهانکاری را حرفهای زیدان به وی عنوان کرد : « زیدان به من گفت که اگر کسی باید خجالت بکشد آنهایی هستند که برای مذهب ما مسلمانها احترام قائل نیستند.» البته در تیم ملی فرانسه تنها آنری و زیدان نیستند که مسلمانند و ما به نامهایی چون جبرئیل سیسه ، فرانک ریبری ، نیکولا آنلکا و همچنین فیلیپ تروسیه سرمربی اسبق تیم ملی فرانسه ، نیز برمی خوریم.

آلبوم تصاویر کاکا    http://www.tebyan.net/Teb.aspx?nId=17177   



آهستان....... تعطیل نمی‏شود!
[عناوین آرشیوشده]