• وبلاگ : آهستان
  • يادداشت : اخراجي‏ها و كاسه‏هاي داغتر از آش !!
  • نظرات : 2 خصوصي ، 8 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + بنده خدا 

    سلام دوست عزيز

    به نظر من تا بحال فيلمي كه واقعيتهاي جبهه را انطور كه بود به تصوير بكشد ساخته نشده است . فيلمهاي موجود به قول شما برداشت كارگردان فيلم از دفاع مقدس است . البته برداشت از يك موضوع اشكالي ندارد ولي نبايد اصل موضوع فراموش شود . در مورد دفاع مقدس كه قطعه مهمي از تاريخ اين ملت هست بايد با حساسيت بيشتري برخورد كرد . فيلمهايي كه ساخته مي شود بايد فضاي عمومي جبهه ها را نشان دهد و نه اينكه قطعه اي كوچك از آن را انتخاب كرده به آن بپردازيد .

    بنده هم فيلم اخراجي ها را ديدم .

    به نظرم نميشه يك نفر به خاطر عشق مجازي (عشق دختر) جانش را در خطر بياندازد . آنموقعها هركسي راهي جبهه مي شد بايد از خيلي چيزها دست مي كشيد از جمله خانه و خانواده و دنياي مادي ، چون برگشتي دركار نبود حالا چطور يكفر برعكس عمل كرده و به خاطر ان چيزي كه بايد ازش دست مي كشيد راهي جبهه شده است؟

    جبهه جايي براي عشقبازي مجازي نبود . عشق واقعي بايد داشته باشي تا بتواني در اونجا دوام بياوري .

    ببينيد مرز بين شهادت و حماقت به اندازه يك تار موست . كسي كه به خاطر دختري وارد جبهه بشه شهيد محسوب نميشه . البته در فيلم ديديم كه آقا مجيدمتحول شدند . ولي تحول به اين سرعت تا اونجايي كه من ديدم غير ممكنه. ببينيد بايد بستر فراهم باشه . قلب انسان بايد بدون زنگار باشه تا نور خدا در آن بتابد و با ديدن چند صحنه ادمي متحول نميشه . يادمون باشه كه توي جبهه ابليس بيشتر از جاهاي ديگر فعال بود تا رزمنده ها را از راهي كه مي رفتند باز بدارد .

    بحث در مورد جبهه و جنگ وقت زيادي مي خواد و به نظر مي رسه موافقين و مخالفين جنگ به احتمال زياد تو جبهه و جنگ نبوده و از آن برداشت درستي ندارند.

    والسلام

    پاسخ

    سلام و تشكر از نظر شما:1- نمي شود از يك فيلم انتظار داشت كه معنا و مفهوم واقعي ايثار و شهادت و دفاع مقدس را در مدت يكي دو ساعت بخوبي نشان دهد. به قول يكي از فرماندهان جنگ، اگر بخواهيم فيلمي بسازيم كه همه واقعيات را بازگو كند، بايد فيلمي ساخته شود به مدت 8 سال كه همه مراحل ( از دل كندن از خانه و كاشانه و دوران آموزشي و اعزام و سپس عمليات و ...) را نشان دهد كه چنين چيزي امري محال است2- نوشتيد كه محال است كسي به خاطر عشق مجازي جانش را به خطر بيندازد. اما من معتقدم چنين مساله اي محال نيست اگر چه شايد كم و انشگت شمار باشند. 3- از تحول گفتيد. اولا قرار نيست همه تحولات به اندازه چند سال طول بكشد. در روايات و تاريخ هم افراد بسياري سراغ داريم كه در يك آن واحد دچار تحولي عظيم در زندگي خود شده اند و سعادتمند شدند.4- بايد اين را مد نظر داشته باشيد كه از يك فيلم سينمايي نمي توان و نبايد انتظار بيشتري داشت كه دقيقا بتواند همه مراحل تحول فكري و روحي افراد را نشان بدهد. چنين كاري بسيار دشوار است. قطعا تفاوتهايي بين داستان اصلي و فيلم نامه و رمانهاي مشهور با فيلم هاي ساخته شده وجود دارد. اين بستگي به هنر كارگردان دارد كه چگونه اين مهم را نشان بدهد.5- همه هدف بنده اين بوده كه بگويم نبايد ادعا كنيم كه جنگ دقيقا همان چيزي است كه ما ميگوييم. شايد همه افرادي كه به نوعي با جنگ در گير بودند برداشت خودشان را داشته باشند. پس شنواي همه آنها باشيم....