• وبلاگ : آهستان
  • يادداشت : دوست وهابي‏ من و عشق آقاي خاتمي!
  • نظرات : 2 خصوصي ، 22 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     

    باز هم سلام

    بانک پاسخ به شبهات، مرکز جهاني علوم اسلامي
    بخش‌هاي تشيع و اعتقادات در پايگاه‌ راهنما

    بانک سئوالات پايگاه پرس‌و‌جو

    فعلا با اجازه به ناهار سلام عرض کنيم تا بعد. ساعت نظر را نگاه نکنيد ضايع مي‌شوم. :دي

    سلام...

    1- با گفتن کلمه‌ي نمي‌دانم ـ با توجه به تاکيد و تاييد آيات و روايات ـ هيچ‌کس خوار و ذليل و... نمي‌شود. شما اصلا ناگزير نبوده‌ايد و نيستيد در چنين شرايطي پاسخ چنين افرادي را بدهيد.

    2- البته طلبه‌بودن شرط اصلي و کافي براي بحث علمي نيست. شرط اول و اصلي براي يک بحث علمي آن هم با چنين شخصي داشتن پشتوانه‌ي علمي کافي است که آن‌طور که خودتان فرموديد درباره‌ي اين موضوع نداشته‌ايد که باز هم به نظر مي‌رسد نه تنها وظيفه‌اي در اين زمينه نداشتيد بلکه به هيچ وجه نبايد تن به چنين بحث‌هايي داد.

    3- بعيد مي‌دانم چنين اشخاصي که قطعا نه تنها حضرت علي(ع)، بلکه من و شما را قبول ندارند و بالاتر از اين‌ها، ريختن خون من و شما را حلال بلکه ثواب مي‌دانند، لياقت به کار بردن لفظ دوست را داشته‌باشند. البته معناي اين حرف اين نيست که نبايد صحبت کرد و ... .

    4- فکر مي‌کنم آقاي... و... هم مشکلشان اين بوده که پشتوانه علمي و مهم‌تر از آن پشتوانه‌ي اخلاقي لازم براي حضور و مقابله با امثل اين شخص را نداشته‌اند که نتيجه‌اش شده‌است اين... .

    5-ما البته امروز هم مدرس‌هاي بسياري داريم که مي‌نويسند و بحث مي‌کنند و جواب مي‌دهند ولي يادمان باشد که بين کسي که دنبال جواب و يادگيري هست با کسي که به دنبال تخريب، مچ‌گيري و... است، تفاوت‌هاي اساسي وجود دارد... .

    6- بد نيست حداقل هم شما که تجربه کرده‌ايد و نوشتيد و هم من و ديگراني که مي‌خوانيم به اين فکر بيافتيم که کمي شيعه‌تر شويم و مطالعات ديني‌مان را تخصصي و عميق‌تر کنيم.

    7- سعي مي‌کنم کتاب‌هاي مناسبي را در اين زمينه در بخش نظرات وبلاگ وزين آهستان معرفي کنم تا در صورت صلاح‌ديد در انتهاي يادداشت‌تان ضميمه کنيد.

    يا علي. التماس دعا و خدا نگهدار.

    سلام عليكم

    الاعمال بالنيات

    اخه بايد براي گفتگوي تمدنها سوژه جمع مي كردند و جايي بين دل مردم باز مي كردن كه توانستند بين وهابي جماعت جايي باز كنند حتما خدا هم اجري بهشون خواهد داد

    ايام به كامتان باد

    با سلام،
    برادر گرامي جناب آقاي حسيني ...
    آقا چکار به اين بندگان خدا داري شما!
    سوژه كمه، آدم كمه ؟ بذاريد زندگيشونو بكنن ... به هر آنچه دوست دارند برسند، آزادشون بايد گذاشت كه حتي هر فتوايي كه به آن علاقه مندند صادر فرمايند و با هر قوميت و هر مذهبي كه مي خواهند در آن محبوبيت كسب كنند، دست محبت و مودت بدهند تا روزگار خوششان به خوبي بيشتر بگذرد ...
    فقط اميدوارم كه فردايي كه ديگري رمقي ندارند جايي هم در ميان آنها داشته باشند ...
    خدا عاقبتمونو بخير كنه ...

    با سلام،
    غصه نخوريد اينا همش براي نبودن احساس با تو بودنه

    چه ربطي داشت

    به هر حال . . .

    پاسخي به مقاله موهن مسيح علي نژاد در روزنامه اعتماد ملي

    http://www.mehdinews.com/post-518

    بسم الله

    باز هم مثل هميشه عالي بود

     <      1   2