• وبلاگ : آهستان
  • يادداشت : حاج‏آقا دوستت داريم!
  • نظرات : 4 خصوصي ، 37 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    به نام خدا

    سلام عليكم

    من شايد براي آخرين بار آخرين نكاتي را عرض مي‏كنم و ديگر اسباب مزاحمت را براي شما فراهم نمي‏كنم.

    1. برادر جان! از اين كه انتقادات مرا تا اينجا تحمل كرديد و به من اهانت نكرديد، نشان مي‏دهد كه تحمل انتقاد را داريد. لذا من اين تحمل شما را ستايش مي‏كنم و براي شما آرزوي توفيق بيش از پيش دارم.

    2. برادر جان! من يك خواهش دلسوزانه و برادرانه از شما دارم. خواستيد نپذيرد اشكالي ندارد. منتها من انتظار دارم روي اين نكته من در خلوت خود انديشه كنيد. اگر سخن مرا درست يافتيد، به آن عمل كنيد.

    اين نكته دلسوزانه اين است كه برادر براي هر سخنت دنبال يك دليل شرعي باش. اگر آيه و حديث و فتوا يا سخني از مراجع تقليد مؤيد سخن خود يافتي، آن را بنويس و گرنه ننويس كه بسا گناه باشد و خداي نكرده نامه اعمال خود را سياه كني.

    3. در فرع آن نكته دلسوزانه عرض كنم:‏ حتي الامكان تا مي‏تواني برادر ديني خود را مسخره نكني. رفتار افراد را با ادب و احترام و دلسوزانه و برادرانه و با ذكر دليل شرعي نقد كن.

    همان طور كه معروف است، سخن خوش مار را از سوراخ بيرون مي‏آورد. بدان كه نقد شما را مخالف شما هم مي‏خواند. اگر شما محترامانه بنويسي، در او هم تأثير دارد. اما اگر اهانت آميز بنويسي، سخن شما بي‏تأثير مي‏شود.

    4. در فرع ديگر آن عرض كنم: برادر جان! تا مي‏تواني در نقد نام كسي را به ميان نياوري كه بسا به غيبت او بيانجامد يا به او تهمت بزنيد كه گناه كبيره و حرام است.

    در پايان عرض كنم، اگر من به شما بي‏احترامي كردم، از شما پوزش مي‏خواهم و شما را به خداي مهربان مي‏سپارم.

    عاشق باشيد.

    پاسخ

    سلام و تشکر از شما برادر گرامي:
    1- من هم از شما تشکر مي کنم که اين مدت وقت گذاشتيد و انتقادات و پيشنهادات خود را بيان نموديد
    2- همانطوريکه قبلا هم عرض کردم، بنده بدون داشتن هيچگونه ادعايي در خصوص دينداري و تقوي و ...، سعي مي کنم که مطالب و انتقاداتم بر اساس دستورات ديني و عقل و منطق باشد. چرا که طبق احکام و سنت و شيوه پيامبر و اميرالمومنين، فرد مسلمان هيچگاه نبايد نسبت به جامعه اسلامي بي تفاوت باشد و کاش همه مردم اين احساس را داشته باشند که هرگاه مسئولي دچار خطا و اشتباه شد، بدون ترس و واهمه، آنرا بيان کنند.
    3- گمان نمي کنم نوشتن ايرادات ديگران، آنهم با زبان طنز، مسخره کردن آنها باشد. کما اينکه خود همين آقايان هم در وبلاگها و نوشته ها و سخنان خود از همين طريق ديگران را به نقد مي کشانند.
    4- گفتن و نوشتن مسائلي که واضح و آشکار است و همه مردم کوچه و بازار و خيابان از آن آگاه هستند، مصداق غيبت نمي شود...
    5- بنده هم اگر در اين مدت به شما بي احترامي کردم، معذرت خواهي مي کنم...
    يا علي مدد