سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برترینِ فریضه ها و واجب ترین آنها برانسان، شناخت پروردگار و اقرار به بندگی اوست [امام صادق علیه السلام]
شنبه 85 شهریور 25 , ساعت 6:0 صبح

کاکتوس به روایت ماهنامه صبح

یکی از مسولین محترم یک روزی فرمایشی کرد به این مضمون : « هرگز یک کارمند عادی مانند یک نماینده اینقدر هزینه ندارد ، در صورتیکه اگر بخواهیم حقوق نمایندگان را با توجه به هزینه شان حساب کنیم ، متوجه می شویم که به آنها حتی بدهکار هم هستیم و نمایندگان از ما طلبکار »

درباره این مطلب نکات زیر عرضه می گردد تا در فهم مطلب فوق کمک نماید .

کارمند : یکی از اقشار آسیب پذیر است که همواره هشت او گرو نه باشد . این گونه از آسیب پذیران دارای هوش و ذکاوت بسیار هستند . آنچنانکه در هر ماه ، معادله مشکل درآمد و هزینه را به هر زور و زحمتی هست حل می کنند و زندگی را به تعادل می رسانند . هنوز که هنوز است دانشمندان نتوانسته اند فرایند پیچیده مغز او را در این مورد درک کنند و چیزی از آن بفهمند ! لذا دسته جمعی خود را به نفهمی زده اند و دیگر راجع به این موضوع فکر هم نمی کنند تا مغزشان خسته نشود !

تورم : یعنی « باد » که معمولا ً چون خوشی بسیاری زیر دل کارکنان دولت می زند باد توی دلشان می پیچد و از این جهت است که می گویند به کارکنان زحمتکش دولت فشار وارد می آید ! و گرنه بحمدالله هیچ ناراحتی دیگری عارض وجود شریف این قشر آسیب پذیر نیست و سرومروگنده به فعالیت روزمره خود ادامه می دهند . اینکه بعضا ً « درد دل » هم می کنند از همین باب است . یعنی فی الواقع چون « باد » یا همان تورم توی دلشان می پیچد دچار « دل درد» شده و شروع می کنند به نق زدن !

خط فقر : خطی است فرضی که بی خود و بی جهت به وجود آورده اند و هیچ معنا و مفهومی ندارد ، یک چیزی است مثل خط کش یا خط کسری یا خط واحد اتوبوسرانی یا خط کشی عابر پیاده یا خط خطی یا ...! بعضی ها مثل همین کارمندان محترم دولت زیر آن به سر می برند و بعضی ها مثل « بعضی » ها ! روی آن لم داده اند . لذا از این جهت جامعه مثل یک کسر متعارفی می ماند که خط فقر ، خط کسری آن است ( لازم به ذکر است که این کسری با آن کسری بودجه زمین تا آسمان متفاوت است ) القصه برای این خط فقر یک « لایحه » درست کرده اند به نام لایحه « فقر زدایی » که البته بسی جای تعجب دارد که چرا «  فقر زدایی » و چرا « خط فقر زدایی » نه ؟ ! شاید دلیل آن این باشد که اگر خط فقر زدوده شود آنگاه آنها که بالای آن هستند بیفتند روی سر آنها که پایین آن هستند لذا از این نظر نیز نکات ایمنی در این لایحه پیش بینی شده است . لازم به یادآوری است این خط تنها خط سیاسی است که در انتخابات ریاست جمهوری هیچ کاندیدایی معرفی نکرده است چرا که طبق قانون کاندیدای این مقام باید از رجال سیاسی باشند و خوشبختانه یا متاسفانه هیچ یک از رجال سیاسی در این خط نیستند !

نماینده مجلس : یکی از اقشار آسیب پذیر است ! چیزی مشابه « کارمند دولت » منتهی در قوه مقننه ! ماهی چند بار با یکی از اتوبوسهای شرکتهای تعاونی مستقر در یکی از پایانه های تهران به حوزه انتخابیه خود سر می زند و از درد مردم با خبر می شود و از این جهت بسیار بر او هزینه سفر تحمیل می شود که همه را از جیب پرداخت کرده و کثرت سفر هزینه هنگفتی دارد که تنها وزیر راه و ترابری داند و بس ! البته برخی  از نمایندگان از باب تسهیل و سرعت در کارها با بالن جابجا می شوند که در عصر جدید به آن هواپیما گویند و در بعضی نسخ طیاره هم گفته اند ! علی ایحال این کثرت آمد و شد متناسب با درآمد و حقوق ماهیانه نبوده لذا از انصاف به دور است که کارمند دولت که هیچ هزینه برو بیایی ندارد هم سنگ یک نماینده مجلس حقوق بگیرد . برای همین به کوری چشم خط فقر ، نماینده مجبور است در بالای خط فقر به حیات خود ادامه دهد ! در همین رابطه پیشنهاد می شود نرخ بلیت هواپیما برای نمایندگان مجلس به 4/1 بهای هر بلیت محدود شود ! ( چه پیشنهاد خوب و سازنده ای )

بدهکار : همان نماینده مجلس !

طلبکار : همان که همیشه دو قورت و نیمش باقی است و مدام نق می زند که دخل و خرجش با هم نمی خواند . همان قشر آسیب پذیر زیر خط فقر غرغرو !

نتیجه : بعضی ها خیلی با حالند !

ختم کلام : از همه هموطنان تقاضا می کنیم مبلغی تحت عنوان قرض الحسنه تا شب جمعه آخر سال به حضرات پرداخت کنند بلکه از بدهکاری درآیند و « طلبکار » شوند !



آهستان....... تعطیل نمی‏شود!
[عناوین آرشیوشده]