سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با کسی که به او می آموزید و نیز کسی که از او فرا می گیرید، نرمی کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
چهارشنبه 85 مرداد 11 , ساعت 11:28 عصر

رمز داوینچی، سه سالی می‏شود که جایش را در لیست ده کتاب پر فروش دنیا حفظ کرده. رکورد فیلمش هم موفقیت آمیز بوده. اما نکته جالب این است که تعداد مخالفان آن کمتر از طرفدارانش نیست که این به ماهیت خود کتاب بر می گردد .داستان علاوه بر یک ماجرای پلیسی جذاب کلی ایده و حرف دیگر هم در دل خود دارد : از ایده انحراف مسیحیت امروزی از اصل آن ( چیزی که با اعتقاد ما مسلمانان هم همخوانی دارد ) گرفته تا تاریخ انجمن های اخوت و فرقه های سری .  

 راز داوینچی" معتقد است کلیسای کاتولیک تحریف هایی جدی در دین مسیحیت ایجاد کرده تا بتواند حقانیت خود را توجیه کند. کلیسای کاتولیک هم در مقابل ، سعی کرده این سوء برداشت را ایجاد کند که این کتاب ضد دین است. داستان راز داوینچی بر اساس این ادعای تاریخی و دینی بنا شده که عیسی مسیح ازدواج کرده و همسرش هنگام تصلیب او باردار بوده و بعدا دختری به دنیا آورده که پادشاهان فرانسه در قرون وسطی از نسل وی هستند.  البته باید به کلیسا حق داد که با این داستان مخالفت کند . چون بنا به اعتقاد آنها ، مسیح پسر خدا و اصلا خود خدا است و وارثان او هم تنها کلیساست و  نه هیچ کس دیگری...

علت نامگذاری کتاب هم این است که لئوناردو داوینچی در زمان خودش به عنوان استاد اعظم دیر ، با کنایات و اشارات مختلف به مسئله جام مقدس اشاره کرده است . مثلا در تابلوی شام آخر ، یکی از حواریون که سمت راست عیسی نشسته و عین عیسی منتها با رنگ های متضاد لباس پوشیده ، زن است نه مرد و پطرس کبیر ( پدر کلیسا ) با حالتی تهدید آمیز روی او خم شده است . نقطه تمرکز نقاشی هم عیسی نیست . طرز قرار گیری عیسی و همسرش هم درست عین M لاتین است که هم نشانه ازدواج و هم حرف اول نام همسر عیسی است . همچنین روی میز پر است از ظرف اما هیچکدام جامی که مسیح از آن نوشیدنی ریخته ( جام مقدس ) نیست . یعنی همسر عیسی خودش جام و زهدان مقدس است و ده ها راز جالب و تکان دهنده دیگر که در کتاب وجود دارد.


<   <<   6   7      

آهستان....... تعطیل نمی‏شود!
[عناوین آرشیوشده]